09 oktober 2019

Två längre promenader i det fina höstvädret

Under helgen hann vi med två lite längre promenader. Vi har på sista tiden varit lite lata då det kommer till långpromenader, mest för att det varit mörkt, kallt och regnigt. Men den här helgen var vädret helt okay, så länge man hade på sig tillräckligt många lager kläder.

Jag passade på att ta med mig kameran ut, för jag vill alltid hinna fota då löven är såhär fina! Tyvärr var det ganska blött, och det var molnigt, och alltså inte det ideala höstvädret. Men några foton blev det ändå.




Under både lördagens och söndagens promenad passade vi på att gå en del av rutten i skogen. Sommartid går vi sällan i skogen på grund av ormar och fästingar, men på hösten och vintern försöker vi gå där oftare. Det här var första skogspromenaderna på länge. Alma älskar att gå i skogen, så hon sprang på väldigt glatt, vilket resulterade i att hon var ganska trött då vi kom hem. Perfekt!








Det var så skönt att vara ute en längre stund och röra på sig. Och att det inte var mörkt och regnigt! Då vi var nästan tillbaka hemma på lördagen började det faktiskt regna lite smått, och det gick sen över till en lite ordentligare hagelskur. Men som tur började det då vi hade ungefär 100 meter hem, så det var bara att skynda sig.

Tidigare under veckan kom också vinterns första snö. Jag såg det inte, men Per hade sett det, och jag såg också att andra meddelade att det snöade här som vi bor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar