14 oktober 2019

Lördagens teaterbesök

I lördags var vi och såg The Play That Goes Wrong på Svenska Teatern. Som jag har sett fram emot att se den!


Jag skulle säga att titeln ganska bra beskriver var pjäsen handlar om. Den kommer ursprungligen från England, och det är väldigt brittisk humor, skulle jag säga. Gillar man till exempel Monty Python och övrig brittisk humor tror jag man gillar den här! Jag tyckte ändå den var väldigt bra gjord för att passa finländsk/finlandssvensk publik! 

För att sådär kort beskriva vad den handlar om så är det en amatörteater som satt upp ett klassiskt mordmysterium. Men inget går riktigt rätt då de ska spela upp pjäsen, och de får kämpa sig igenom föreställningen trots måååånga motgångar. 

Det är en pjäs som är svår att beskriva, för man vill inte berätta för mycket eftersom det tar bort en stor del av det roliga om man vet typ något alls i förväg. Det är mycket fysisk komik, och alltså, de var så himla duktiga! Så många galna saker hände, och jag kan tro att det är en utmaning att spela upp allt det live under en teaterföreställning och lyckas så himla bra som de gör!


Vi skrattade oss igenom hela föreställningen! Den är verkligen sevärd, tycker jag. Jag skulle till och med gärna se den några gånger till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar