18 september 2019

International Grand Market 2019

I lördags besökte vi årets international grand market. Det blev ett väldigt snabbt besök i år. Vi gick en snabb runda genom hela, och sen lunch. Jag tyckte att det kändes som om det var mycket färre försäljare i år jämfört med tidigare år. Men fortfarande en väldigt intressant marknad som är värd ett besök!




Planen var att Alma skulle få bli hemma i år, eftersom hon klarar sig bra själv några timmar. Men just den här dagen var hon väldigt bestämd med att hon skulle med. Om och om klättrade hon upp i min famn medan jag försökte knyta mina skor. Hon brukar inte göra så. Vi bestämde oss för att ta henne med oss i alla fall, för hon älskar att vara inne i centrum, och hon behövde göra av med lite energi.



Vi avslutade med lunch. Eller, Per hittade inget han ville ha, men jag ville ha fish & chips! Vi åt det förra året också, och jag har längtat efter det igen sen dess. Också fast det på inget sätt slår riktig fish & chips så är det här faktiskt riktigt gott. Mycket godare än alla finska försök jag hittills testat.


Vi hade väldigt tur med vädret också. Det hade inte utlovats något regn, men på vägen till marknaden regnade det, men slutade ungefär då vi skulle stiga ur bilen. Medan vi var på marknaden kom det då och då någon enstaka droppe, men mest var det uppehåll. Och då vi var på väg tillbaka till bilen igen så började det regna lite smått igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar