30 september 2016

Date Night

I lördags hade vi en date night. Det känns som om det är evigheter sen vi sist var ut och åt middag och gjorde något lite extra. De flesta helger fylls av en massa annat!


Kvällen började med varsin pizza på Vapiano. Tror bestämt det är en av de godaste pizzor jag har ätit i Helsingfors.


Ni minns att jag köpte biljetter för att se Selena Gomez? Tyvärr ställde hon in sin turné, och vi funderade ett tag över vad vi ville göra istället. Det blev teater! Så, kvällen avslutades med Skattkammarön på Svenska teatern eftersom Per pratat om att han gärna ville se den. Jag har aldrig läst berättelsen, och inte heller sett varken filmer eller serier (mer en några minuter någon gång, möjligen). Så jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. 

Men den var SÅÅÅÅÅ bra! Absolut värd att se om du har chansen! Den enda jobbiga var vissa barn som inte riktigt hade ro att sitta och titta allt för länge, men eftersom det är en lite mer barninriktad föreställning är det inget jag tänker klaga desto mer på. 


Fattar inte varför vi inte gör sånt här oftare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar