19 september 2016

Äntligen, äntligen!

7 september hade vi förlovningsårsdag. FYRA år har vi varit förlovade. Jag tycker inte alls det känns som så länge. Men samtidigt känns det som om vi skulle ha varit förlovade och tillsammans för alltid.

Men jämna mellanrum kommer frågan om när vi ska vi gifta oss, vi har ju ändå varit tillsammans i snart sju(!!!!!) år. Vi har vackert slingrat oss runt det med svar om att vi får se, att vi inte vet, och att det beror på när vi har råd. I hemlighet har vi till och från planerat och funderat kring vårt bröllop ungefär sen dagen vi förlovade oss.

Originalplanen, den vi funderade över redan 2013, var att vi skulle gifta oss sommaren 2016. Tyvärr blev det ändrade planer på grund av att så mycket annat hamnade i vägen, och det i sin tur gjorde att ekonomin inte tillät det bröllop vi verkligen ville ha.

Vi vet att vi skulle kunna gifta oss utan att så många andra är med, hur billigt som helst, men jag tror vi visste redan från början att det här är en dag vi vill fira med släkt och vänner. En dag vi verkligen vill kunna spendera lite pengar på.

Förra måndagen kastade jag den här högen med kuvert i postlådan:


Jag tror att de flesta som läser det här vet vart jag är på väg med det här inlägget. Jag skulle också gissa att många som läser redan fått ta del av innehållet i de där kuverten eftersom de fått ett av dem.

JA! Vi ska äntligen gifta oss!


Vi funderade hit och dit i många, många vändor om vi skulle skicka ut Save the Dates eller inte. Till slut valde vi att göra det, för en stor del av våra gäster bor lite längre bort. Vi ville dessutom berätta om det på ett roligare sätt än bara ett mail eller något liknande. 

Det har varit SÅ svårt att hålla tyst om det här! Det är ungefär ett år sen vi bestämde oss för att det nu äntligen, äntligen ska bli av. Allt det viktigaste bokade vi redan i februari, och sen dess har vi bara velat berätta om det för allt och alla.  SOM jag har väntat på att alla ska få veta!

Ni kommer från och med nu, och i typ ett år framöver, att få läsa en del bröllopsrelaterat här på bloggen, gissar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar