31 juli 2015

July Favourites 2015

Godmorgon på er! Idag är det dags för favoriterna från juli, eftersom augusti av någon konstig anledning börjar redan imorgon.


Tvättlappar. Kanske låter som en lite udda favorit, men jag snubblade av misstag över ett blogginlägg där en person tipsade om det här om man har problem med finnar och oren hy. Jag tycker redan jag har märkt av en liten förbättring, och då har jag inte ens hållit på så länge ännu! Jag använder alltså varje tvättlapp en gång, och sen åker den i tvättkorgen. Så jag använder två per dag (en då jag tvättat ansiktet på morgonen, och en på kvällen). Jag började använda dem för typ tre veckor sen. De här köpte jag från Jysk som sålde 10 stycken för 2€. Jag skaffade 4 buntar och eftersom vi hade lite pengar kvar på ett presentkort betalade jag bara 3€ för 40 tvättlappar.


Palmolive Naturals Mild & Sensitive. Den här duschtvålen doftar väldigt likt Yankee Candles Clean Cotton, och det är en doft jag ÄLSKAR! Kunde stå och dofta på den här duschtvålen hela dagen, så gott tycker jag den doftar.

SebaMed Clear Face Mattifying Cream. I april var en produkt ur samma serie med bland favoriterna. Det här är en kräm som verkar funka fint med min hy. Just nu använder jag den enbart på kvällarna, men tillsammans med den andra produkten och tvättlapparna har min hy blivit mycket bättre känns det som! Det här är dessutom den produkt som absolut bäst gjort så min hy inte blir oljig. 


Gul kiwifrukt. En evig favorit sen jag upptäckte att de fanns då vi bodde i England. Så himla gott!!!

Siti Smultronläsk. Tyvärr är det här en tillfällig produkt hos Lidl, men jag hoppas få se den igen. Det är som en lite svagare (och mycket billigare) variant av Muminläsken! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar