23 juli 2015

En lite längre promenad

Mitt ena ben har tyckt att det har varit riktigt jobbigt att jogga den här veckan, så igår bestämde jag mig istället för att ta en lite längre promenad istället så att det skulle gnälla mindre. Det gjorde det också, inget gnäll alls, så jag vet inte varför det ska vara så töntigt då jag joggar fast allt är okay då jag går.

Jag passade på att gå ut under ett uppehåll i regnet. Det regnade under morgonen, var sen några timmar uppehåll, och lovades sen regn igen. Så jag tävlade med regnmolnen om vem som skulle hinna hem först, för det kom supermörka moln från flera håll

Jag hann hem först. Det började regna kanske 10 minuter senare, så ganska nära var det. Hann ändå med en promenad på 5,2 km, och det kändes bra. Jag var ut och gå alla dagar för några år sen, men nu blir det aldrig av. Jag vet inte varför, för jag tyckte väldigt mycket om det förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar