07 juli 2015

Det här med lunch

Jag är riktigt dålig på att äta lunch.

Jag ogillar mer eller mindre all mat då den är uppvärmd dagen efter, vilket är en del av problemet med mitt lunchätandet. Det andra är att det är som om jag inte har ro att äta. Jag kan vara hungrig då jag sätter mig ner för att äta, men efter några tuggor är det som om jag blir uttråkad, och jag vill absolut inte ha mer. Det tar bara emot. Ibland går det lite bättre om jag till exempel läser en tidning samtidigt, och liksom distraherar min hjärna.  Det går också mycket lättare att äta lunch då jag inte är ensam, så under helgerna då Per är hemma är lunch liksom inget problem. 

Istället blir det ofta att jag äter smörgås och/eller frukt till lunch, för av någon anledning går det ner mycket bättre än mer riktigt mat. 

Någon annan som delar mitt "problem"? Om någon har idéer på snabb- och lättgjord lunch så får ni gärna dela med er!

2 kommentarer:

  1. Jag äter aldrig lunch, jag stiger upp för sent, hahaha.

    SvaraRadera
  2. Haha, har lite samma problem som Nene XD Är jag på jobb är det inga problem alls med lunchen för då har man oftast hunnit arbeta upp en hunger, men går jag bara hemma (som nu under sjukskrivningen) är det lätt hänt att jag äter morgonmaten såpass sent att jag ändå klarar mig till middagstid sen.
    Tycker själv att om du klarar dig med en smörgås och/eller en frukt, fortsätt så! Annars kan du ju alltid röra ihop nån pastasallad eller något som inte behöver värmas upp på nytt och som du kan ta precis så mycket eller lite du vill ha av! Har lagat en version som jag älskar med fullkornspasta, tonfisk, majs, paprika, körsbärstomater och rödlök som jag bara rör ihop och äter med någon dressing :)

    SvaraRadera