27 juli 2015

Empties Juli 2015



Tea Tree Blemish Fade Night Lotion 30ml (The Body Shop, £9.00). En favorit! Det här är en produkt jag skrivit om förut, säkert minst två gånger. Den fortsätter vara en favorit. Det här är en nattkräm som funkat utmärkt för mig. Min hy känns inte överdrivet oljig då jag stiger upp på morgonen, och den lugnar verkligen ner min jobbiga hy, och får den att kännas och bli bättre. Absolut en kräm värd att pröva ifall man lider av finnar. Den drar in fort i hyn, och den känns lätt och inte oljig, men återfuktar ändå bra. För tillfället prövar jag en annan kräm under nätterna eftersom den här kostar massor i Finland. Den här kommer jag troligen nog köpa igen, om jag inte hittar en ännu bättre. Men absolut en favorit! En sådan här tub/burk räcker också väldigt länge, och den har en behändig pump som gör det lätt att dosera, och man får också effektivt ut allt ur den eftersom "bottnen" på insidan kläms uppåt.



Nivea Hydro Care SPF 15 4,8g (Boots, £1.55). Det här köpte jag då mitt förra var slut, och jag drogs som vanligt till att det innehöll solskydd. Ett riktigt bra läppfett utan något på det viset extra. Drog in bra i läpparna och gjorde dem mjuka, och höll dem mjuka ett längre tag. De räckte också ganska länge, och det är alltid ett plus. Absolut ett jag kunde köpa igen, för det har visat sig inte vara allt för lätt att hitta ett helt vanligt läppfett som innehåller solskydd, men som ändå inte kostar massor och åter massor och dessutom räcker ganska länge. I Finland verkar den gå under namnet Labello Hydro Care.



Wild Argan Oil Bubbling Bath 250ml (The Body Shop, 12,80€). Det här är också en produkt jag fick av Danella för ett tag sen. Tyvärr har vi inget badkar, så jag har istället använt den som duschtvål, och det har också funkat bra. Av förklarliga skäl har den löddrat väldigt bra, hehe. Den doftar inte lika starkt som body buttern ur samma serie, utan jag tycker istället att den har en mycket lättare argan oil-doft, och jag gillar doften! Doften stannar inte i huden sådär väldigt tydligt väldigt länge, men en vag doft kan man nog känna ännu någon timme senare. Min hy blev väldigt mjuk av den, och kliade inte det minsta, vilket jag såklart ser som ett plus. Jag skulle gärna testa använda den här i ett badkar, för att se hur bra bubbelbad det blir av den eftersom det ändå är det den är. Så därför skulle jag nog kunna tänka mig att köpa av den igen, den dagen vi har ett badkar.

Soap & Glory Peaches and Clean 3-in-1 Wash-Off Deep Purifying Cleanser 200ml (Boots, £8.00). Det här var bland de första produkterna ur Soap & Glorys skin care range som jag testat, och jag har älskat den! Den doftar himmelskt gott och känns så mjuk mot huden. Den löddrar inte, utan typ löses upp då man masserar in den i huden och tar bra bort orenheter. Den gör inte min hy torr, men den känns ändå ordentligt rengjord. Det står att den också tar bort smink, men det har jag aldrig prövat eftersom jag brukar använda den på morgonen. Den är i en pumpflaska, precis som många av Soap & Glorys produkter. Jag gillar det eftersom det gör det så mycket lättare att dosera, och man behöver inte hålla på med korkar och annat knepigt. Tyvärr ville den inte längre pumpa upp något då det ännu var en hel del kvar i bottnen, och då blev det svårt. Jag löste det genom att ha flaskan att stå upp och ner, och sedan använda fingret för att gröpa ur det jag behövde. Mindre smidigt. Det känns som om de behöver förbättra sina pumpflaskor, för alla deras produkter i pumpflaskor gör sådär då det ännu är mer kvar än jag tycker är acceptabelt att sluta fungera vid. Men den rinner bra från sidorna av förpackningen och väldigt lite fastnar, och det gillar jag. Produkten är väldigt dryg och har räckt väldigt länge. Eftersom jag gillade produkten passade jag på att skaffa en till innan vi flyttade från England, och jag har precis påbörjat den. Jag tror jag kommer att köpa av den igen då jag får chansen.

Tea Tree Skin Clearing Facial Wash 250ml (The Body Shop, £5.50). Det här är en av de där produkterna jag blev förälskad i genast då jag första gången prövade den för något år sen. Och den fortsätter vara en favorit. Jag tycker den håller min hy ren och hjälper mot finnar. Den torkar inte ut min hy allt för mycket, och doftar gott. Det är en produkt som är väldigt dryg, och en sådan här flaska räcker riktig länge tycker jag. Jag har redan börjat på nästa flaska, så ja, det här är absolut en produkt jag köper av igen! Jag skulle också rekommendera att man prövar den om man inte vill/behöver testa en starkare produkt från apoteket för sin hy, men ändå känner att man vill ha något som hjälper till att motverka och få bort finnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar