06 april 2015

Apelsincider

Efter att Per och jag hade följt Danella och Eifos till hamnen efter deras besök här, var vi in till butiken för att handla det vi behövde till middagen. Jag var in dit tidigare med Danella och Eifos och fick då syn på en cider jag inte sett förut. Jag antog att Per också skulle vara intresserad av att pröva den, och jag hade helt rätt! Jag visade den åt honom då vi var där, och vi kom fram till att vi nog behövde testa den.

Vi dricker väldigt lite och väldigt sällan alkohol, men vi gillar att pröva nya mat- och dryckgrejer som kommer ut. Då det kommer till att testa nya grejer då det gäller alkohol är det nog cider vi är mest intresserade av. Och apelsincider hade vi inte testat förut!

Som med alla(?) andra cidersorter så var det ju äppel- eller päroncider med annan smak. Jag tyckte nog den smakade lite apelsin, men inte sådär väldigt tydligt. Per tyckte inte den smakade väldigt apelsinig. Jag tyckte också den påminde om mjöd. Så jag tyckte den smakade apelsin, men ändå inte. Och mjöd, men ändå inte. Sådär överlag var det en helt bra cider, jag har smakat på många betydligt äckligare. Det blev inte heller en ny favorit, men jag kunde nog tänka mig att köpa den igen.

Någon annan som har smakat på den? Vad tyckte du om den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar