12 juni 2014

Detangle spray

Mitt hår blir alltid otroligt trassligt och knutigt då jag har tvättat det (och då och då ser det ut som ett kråkbo på morgnarna också), och jag är sjukt håröm. Mina ögon tåras lite då och då när jag borstar håret, just för att jag är såpass håröm. Det är lite mindre knutigt just efter att det blivit klippt, men inte ens då är det lätt att reda ut. För ett tag sen kom jag ihåg att mamma skaffade någon detangle-spray då jag var liten (mitt hår var likadant då, och jag var minst lika håröm, så det gräts en del då det skulle redas ut), och jag började fundera om det finns någon sådan spray för vuxna. Jag letade lite, och visst hittade jag några som verkade vara detangler sprays för vuxet hår, men de var alla för något annat också.

Idag var jag in till Boots en sväng (igen) för att se om jag skulle hitta någon spray. Det slutade med att jag köpte en för barn eftersom det var den enda ordentliga jag hittade, och den kostade bara ungefär 1/3 av vad de vuxna varianterna jag hittade kostade. Jag minns att jag haft schampo av samma märke (fortfarande ungefär likadana förpackningar!) någon gång då jag var liten! 

2 kommentarer:

  1. Ifall om du inte har hört talas om det, så kan jag rekommendera hårborsten Tangle teezer. den ska vara mer skoningssam och att du kan använde den när håret är blött utan att skada håret, som en vanlig hårborste kan göra. Jag har en själv och tycker riktigt om den. Den river inte lika mycket på håret så att säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tangle teezer är väldigt poppis här, så har stött på dom ganska ofta, men av någon anledning har jag aldrig blivit väldigt intresserad att köpa fast jag varit nyfiken på dom. :) Borde kanske pröva, men har alltid starkt ogillat borstar utan "skaft" att hålla i. Är inte en väldigt våldsam hårborstare, så för tillfället håller jag mig till sprayen. ;) Men tack för tipset! Bra att veta att dom funkar ifall jag funderar på att köpa något tag!

      Radera