18 januari 2014

November & december 2013

I november var det Guy Fawkes Night och vi åkte iväg och såg fyrverkerier och besökte tivolit som var uppsatt i samband med fyrverkerishowen. Sen tog vi ett välbehövligt ledigt veckoslut och åkte till Guildford. Där såg vi komikern Bo Burnhams show What. Jag hade köpt biljetter som födelsedagspresent åt Per. Vi stannade i Guildford över natten och använde följande dag till att utforska staden. Där hittade vi en butik som sålde finskt godis och andra lakrits- och salmiakgodsaker

I december bakade jag Daimtårta för första gången, och passade också på att slänga ihop en gång muffins. Vi skaffade äntligen ett våffeljärn, och så besökte vi stadens julmarknad. Rädisorna jag sått i augusti dog, men jag var mest chockad och lycklig över att de levt ända till december! I mitten av månaden flög Per och jag till Finland, första gången vi flugit både till och från Finland samtidigt. I Finland hittade jag äntligen ett par nya vinterstövlar. Jag gosade med Emma en hel massa. Dagen innan nyår kom vi tillbaka till England igen. Överlag gjorde jag mest skolarbete under den här månaden, men fick chansen att slappna av lite under vistelsen i Finland, fast jag gjorde en hel massa arbete då också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar