03 mars 2013

Creme Egg

Påsken närmar sig med stormsteg, och det betyder att Cadbury's creme eggs finns i butikerna igen! Jag visste inte riktigt vad jag skulle tycka om dem förra påsken innan jag smakade, för de är en väldigt hypad produkt. Men ååh! Så gott! Men man vill inte ha mer än ett åt gången, för de är så söta att det gör lite ont i tänderna. 

Förra året spanade vi på de olika glassvarianterna, men kom oss aldrig för att köpa. I år hade Waitrose erbjudande på dem, man fick två askar för £4, så vi köpte en ask med strutar och en vanlig burk. Och jag måste säga att glassen nästan är godare än äggformatet.  
Glassen är inte lika söt som äggen, också fast den är sötare än vanlig glass. Och den innehåller också den där goda geggan!

2 kommentarer:

  1. Danella och Mac pratade om dem så Iko och jag köpte varsitt. Jag åt mitt med långa tänder. Iko spottade ut sin tugga och slängde resten. Hon gillar sött godis men de där äggen var too much! Tacka vet jag Mignon! ;9

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej usch! Mignon-ägg klarar jag mig utan! ;)
      Ni borde smakat på glassen istället, mycket godare och inte alls lika söt. :)

      Radera