20 augusti 2012

Söndagsbesök till stan

Igår var vi in till stan en sväng eftersom det var så himla fint väder och det var väldigt varmt. Lite för varmt nästan. Vi gick till stranden en sväng eftersom jag hade tänkt plocka lite fler stenar, men eftersom det var så smockat på stranden blev det inte till något. Och det var för varmt och vi var för lata för att gå hela vägen längs stranden till Boscombe, där det av någon anledning brukar vara lite mer folktomt längs vattnet.



Efter den snabba strandvisiten gick vi genom parken upp till centrum och det blev besök till Primark och H&M. Det var förvånansvärt öde i båda butikerna, men vi kom fram till att det berodde på att alla verkade vara på stranden/påväg till stranden. Vi kom inte hem med något, men jag prövade igen ett plagg jag redan prövat i H&M i Åbo, och blev ännu kärare. Efter det blev det glass på McDonalds (och de hade fungerande luftkonditionering där inne!) innan vi åkte hem. Väl hemma klickade jag hem det där plagget från H&Ms onlinebutik. Jag hade förväntat mig att det nog inte skulle postas före typ oktober eller något datum väldigt, väldigt långt in i framtiden, sådär som det alltid är i Finland. Men nej då, strax efter 7 imorse hade jag fått ett mail om att de hade postat paketet! Också fast deras onlinebutik var väldigt tom på saker så måste jag säga att de i alla fall är snabba att skicka det man beställt!

2 kommentarer:

  1. Ang H&M's onlinebutik så tycker jag att de nästan alltid har tomt på saker nuförtiden :S antingen uppdateras inte sidan så fort den borde när de får in mer av sakerna i lager, eller så har de helt plötsligt blivit sämre på att "underhålla den" i övrigt, både lager och onlinebutik :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur det är med saker i lager här vet jag inte, men det verkar som om de inte erbjuder allt online som de har i butikerna, är liksom väldigt tomt på det sättet. :S

      Radera