01 augusti 2012

En tisdagkväll

Igår kom Per till Finland. Hade egentligen inte tänkt träffa honom förrän idag, men sen kom han i alla fall hit en sväng igår och träffade lite fler från min släkt. Och så åkte vi till butiken så jag kunde visa alla nya varor som dykt upp under året (visst låter vi lite knäppa och turistiga nu?) och jag bjöd på glass. Efter det blev det biltvätt och pizza (finsk pizza, också fast det var fryspizza, så oj vad gott där är jämfört med engelsk!). Vi prövade också Angry Birds-läsken som var riktigt god, och den nya Fazerchokladen med jordgubb och vanilj. Kan inte påstå att jag kände väldigt mycket vaniljsmak, och inte allt för mycket jordgubb heller, men var helt gott i alla fall!



Ikväll blir det bastu och så ska vi pröva både grillkorv med bacon i och den med vitlök i! Dessutom måste jag ta itu med packandet snart, för imorgon åker jag till Åland en sväng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar