08 november 2011

Kanelbullar

I lördags kände jag för att baka kanelbullar. Per jobbade på förmiddagen och jag hade lite tråkigt (och försökte ignorera att jag borde göra skolarbete). Blev 19 stycken och de är snart slut. 
Det är näst intill omöjligt att få tag på vaniljsocker och mald kardemumma i det här landet. Men som tur är fick vi ett paket av Pipi för ett bra tag sedan, och det innehöll bland annat det (tillsammans med lite andra nödvändigheter som finskt godis)! Hurra! Man kan ju undra hur de bakar i det här landet!

2 kommentarer:

  1. Såg du annars att fyllningen var den senaste ÅUn som kommit? Tänkte litegrann att ni kanske vill läsa nåt också om vad som händer härhemma (även om det var rätt skrynkligt efter min behandling) så jag tog ÅU istället för Maaseudun Tulevaisuus eller nån annan torr bondetidning.

    Pipi

    SvaraRadera
  2. Pipi: Vi har faktiskt inte läst det ännu, men det slog mig en dag att jag borde göra det. Men av någon anledning har det bara inte blivit av ännu. :P

    SvaraRadera