17 augusti 2011

Flyttuppdatering 16 - Lite dött på bloggfronten just nu

Förlåt att jag är lite sugig på att uppdatera just nu. Medan jag var på Åland var jag upptagen med vänner, då jag var i Pargas var jag upptagen med att umgås med Per eftersom vi mest varit ifrån varandra de senaste veckorna, och nu då jag kommit hem har jag varit upptagen med att vara lat. Och hänga med Per.
Idag tänker jag som sagt ta tag i packningen lite igen. Åtminstone få väskorna uppackade efter resandet i början av månaden.

Jag börjar sådär långsamt inse att jag kommer att flytta utomlands om två veckor. Vad känner jag just nu? En stor klump i halsen och någon form av längta hem- och jag vill inte flytta-känsla. Helt samma som då jag flyttade till Åland. Det handlar inte om att jag ångrar mig eller inte vill, för jag vill, vill, VILL! Det är mer det att det är något nytt, och jag kan inte träffa min familj när jag vill. Plötsligt uppskattar jag dem 1000 gånger mer än vanligt. Jag kommer antagligen lipa som besatt då jag åker, och först veckorna kommer att vara tunga. Extratung då det dessutom är ett "nytt" språk inblandat. Jag vet att det kommer att ordna sig, så jag är egentligen inte orolig. Det här är väl bara känslor jag måste gå igenom. Men för tillfället är det aningen tungt.

Ska försöka skärpa mig då det gäller bloggandet. 1 - 3 bokrecensioner är att vänta ännu innan vi ger oss iväg, och förhoppningsvis början av flyttguiden. Och möjligen lite flitigare flyttuppdateringar sådär överlag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar