02 november 2016

Nya vinterstövlar

Redan förra vintern insåg jag att jag var i stort behov av nya vinterskor. De jag hade började bli riktigt slitna och slutanvända. Planen var att jag skulle använda dom ännu den vintern (för att jag var lat, mest), och sen leta efter ett par nya då vinterkläderna började reas bort. Sen glömde jag bort det då jag var lycklig över att våren äntligen var på väg, och vinterskorna inte behövdes längre. Nu då det började bli kyligt insåg jag igen att mina fötter skrek åt mig att skaffa ett par vinterskor, för de gamla var inte längre ett alternativ. 

För två helger sen bestämde jag mig för att ta tag i det och vi åkte iväg till Jumbo där jag gick igenom skobutikerna och prövade en hel drös med skor. Jag visste inte egentligen alls vad jag var ute efter, men hittade flera snygga.

Då vi kom in till DinSko såg jag nästan genast ett par jag blev kär i. Jag prövade några andra först, men då jag stack ner fötterna i paret jag blivit kär i, blev jag ännu mer kär. Perfekta! Mjuka och sköna att gå med, och härligt varma. Dessutom ska de hålla vatten, något jag saknade med de förra jag hade. För, let's face it, de finska vintrarna är ofta rätt blöta och regniga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar