25 november 2016

Klänningar och flera skor

För ett litet tag sen kom också skorna vi beställt åt Danella och Eifos. Om de passar eller inte återstår ännu att se. Håller tummarna!


På tisdagen förra veckan bestämde Danella och jag att det var dags att titta på klänningar sådär ordentligt. Jag har lite skjutit fram det och tänkt att det hinns med i början av nästa år. Som tur var var jag in på lite klänningssidor för någon vecka sen och insåg att det kanske visst var dags att pröva klänningar så fort som möjligt.

En timme ungefär var vi i en butik, och jag prövade 4-5 klänningar. Klänning nummer två visade sig vara rätt, och jag är sååååå kär i den! Jag är redan ledsen över att det bara är ok att använda den en dag.

Klänningsshoppingen gick ungefär som jag hade räknat med, och som det brukar gå då jag shoppar utan att ha en 100% färdig bild i huvudet av vad jag letar efter. Jag valde ut en klänning som jag såg ungefär genast jag steg in och som jag gillade mycket. Prövade den och gillade den rätt mycket, men det kändes inte helt rätt. Personen som hjälpte mig i butiken hämtade en annan som var lite liknande, jag prövade den, och jag visste att det var rätt nästan genast jag såg den. Efter det prövade jag några till bara för att vara helt säker på mitt val.

Den här klänningen är ungefär exakt det jag ville ha. Det är väl ungefär bara en grej som är annorlunda på den (jag trodde jag ville ha någon form av axelband på klänningen, men det visade sig sen att jag inte alls ville det), jämfört med vad jag trodde jag ville ha.

Ingen av klänningarna på bilden är den jag valde, men det finns ingen bild från prövandet som jag vill posta just nu. :)

Samtidigt som mig var där en annan person och prövade brudklänningar. Såklart var det en superlång, supersmal person som passade i typ allt, och i den minsta storleken de hade. Jätteroligt. Men inte ens det förstörde morgonen för mig. Inte så mycket i alla fall!

Känns superbra att ha valt ut en klänning! Känns också helt bra att inte ha behövt gå till flera butiker. I januari ska jag tillbaka och beställa klänningen. Iiik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar