02 maj 2014

McBusted

Dagen efter att jag kom tillbaka från Finland var det äntligen dags att se McBusted! Som jag har väntat! 
Den här gången var det hela tre bänd som spelade före: E of E, Young Brando, och The 3 Dudes. Tydligen är det inte alltid helt samma bänd före, verkar bero på var/när de spelar. Alla tre var riktigt bra, men vi var mest imponerade av The 3 Dudes eftersom vi inte hade allt för höga förväntningar då de bara är runt 13 år. Men de var riktigt bra! Vi borde ju förstått det, för vad skulle vara poängen att plocka in ett bänd med barn från USA om de inte var bra?


McBusted är bänden Busted och McFly ihopslagna. Jag ÄLSKADE Busted då jag var yngre (och gillar dom ju nog ännu också), och grät floder den dagen de splittrades, så det var lite overkligt att få se dem (fast, såg dem ju lite under McFlys 10-årskonsert också)! McBusteds introfilm har sjuuuuuuukt bra dessutom. Det här var nog den absolut bästa konsert jag någonsin varit på, skulle kunna gå på den om och om och om igen. För första gången kan jag förstå de som lipar under konserter, jag grät i och för sig inte, men nästan. SÅ sjukt overkligt och bäst var det att få se dem, sjukt att kunna få se (delar) av ett bänd man trodde att man aldrig, aldrig skulle få se. McFly har jag sett flera gånger, och också fast de är otroooooligt bra så slog nog det här det, just för att Busted var där. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ bäst show också!








Vi hade dessutom turen att sitta på ena sidan den här gången. Vi trodde att man kanske inte skulle se så mycket, men man såg hur bra som helst och man var dessutom ganska nära scenen. Det som också gjorde platserna bra var att det var så stor höjdskillnad mellan raderna så man inte behövde stå upp för att se ordentligt, och det (och det att många där var i vår ålder och betydligt äldre) gjorde att folk inte stod upp. Det var riktigt skönt att få sitta ner genom en konsert, gamla som vi är, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar