08 oktober 2013

Mera te

För ett tag sen fick den här högen av te följa med hem från butiken. Detox och Sleep smakar helt okay. Lakrits däremot är väldigt spännande. Per hatade det, medan jag kan ta mig igenom kanske en halv mugg eller något sånt. Smaken som blir kvar i munnen efter varje klunk är typ samma smak som då man ätit en massa lakrits och det liksom är sådär lakritskletigt i munnen, om det beskrivningen makear någon sense alls? Och den där smaken är koncentrerad till en viss del av tungan, men det finns en helt annan smak på en annan del av tungan. Väldigt intressant! Däremot inte ett te vi kommer köpa igen.

1 kommentar:

  1. mm twinings mitt favorit påste. synd bara att här är det oftast dyrare än lipton. Har själv haft någon detox kommer dock inte ihåg märke men kommer ihåg att det smaka citron, helt okej men inget som blev ens stora favorit direkt. Ja kan tänka mig lakrits teet blev lite för mycket, särskilt om det bara är lakrits. Har smaka ett te som innehöll lakrits men då var den andra kryddor också och det var helt okej men som sagt blev ingen stor favorit heller. när jag inte har köpt det igen men det säger inte så mycket när jag är mer sån som vill smaka nya saker än gamla saker.

    SvaraRadera