21 oktober 2013

Den här hösten visar sin brittiska sida

Det har regnat en hel del sista tiden. De tidigare två höstar vi varit här har varit ganska varma och betydligt mer regnfria. Det har kommit i omgångar liksom, men i år häller det ner i otroligt långa perioder, tydligen... I onsdags hällde det ner, som vanligt. Jag hade tur och hann till uni medan det inte regnade sådär väldigt mycket. Det började regna lite mer precis då jag kom in på uniområdet, och marken är ungefär en sjö där, så fötterna var blöta då jag kom fram. En timme av två behövde jag sitta på föreläsning (föreläsningar om dissertation, och jag vet vilken typ jag kommer skriva, så gör som de flesta BAMMJare och går efter första timmen då andra timmen tenderar vara inriktad på den typ vi inte kommer skriva + den som de som går engelska och kommunikation kan skriva, men inte vi journalister), och sen var det dags att gå hem igen. I ösregn. Var genomblöt då jag kom hem! Inte alls kul. Kändes bra med en varm dusch och veta att det inte var fler lektioner den veckan.

Idag regnar det igen (ingen överraskning), och om ungefär en timme ska jag gå iväg till uni för 1-2 timmar föreläsning. Idag är verkligen ingen dag jag skulle orka mer. Sov otroligt dåligt, tror jag skulle kunna räkna timmarna jag sov (som kändes som minuter) på en hand, också om jag inte hade alla fingrar kvar... Det regnar, regnar, regnar och blåser massor. Är trött och fryser. Tyvärr har jag allt för mycket att göra just nu för att inte kravla mig ur sängen vid 8! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar