10 juni 2012

Att återuppta en tradition

Jag: Idag tänker jag laga frukost. 
Per: Tänker du de? 
Jag: Jo, för jag kan inte förklara för dig hur jag vill ha jordgubbarna skurna. 

Då vi flyttade till England började vi med en ny tradition. På helgerna äter vi frukost i sängen, om vi inte har väldigt bråttom någonstans. Tyvärr har den här traditionen lite blivit bruten då jag pluggat så mycket, för jag har stigit upp genast jag vaknat och börjat plugga istället för att ligga kvar i en halv evighet. Det var före påsklovet som vi sist sådär ordentligt följde det. Men idag blev det igen att äta frukost i sängen! Vi har fortfarande inte orkat stiga upp, fast jag egentligen borde plugga liiiite, lite till innan jag får sommarlov.

Och vad blev det till frukost? Färska jordgubbar, honung och grekisk yoghurt!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar