04 november 2020

Hur kan nya hushållsapparater göra mig så glad?

Jag vet inte om jag redan har bloggat om det här? Kanske nämnt det i något blogginlägg? Hur som helst är det här en av de där sakerna som får mig att inse att jag kanske är lite vuxen ändå. Lyckan över att skaffa nya hushållsgrejer!

Då vi flyttade till Helsingfors 2015 skaffade vi egen tvättmaskin efter några månader, eftersom tvättstugan i huset renoverades och de bekanta som snällt lät oss använda deras tvättmaskin i väntan på att husets skulle kunna användas igen skulle flytta. 

Senaste året eller sådär började vår kära tvättmaskin låta mer och mer tvivelaktig och den började hitta på lite fuffens av olika slag då och då, vilket gjorde tvättandet allt annat än lätt alla gånger. Jag ville så desperat ha en ny! Vår förra fylldes dessutom uppifrån och jag ville ha en som fylldes från sidan.

Då vi skulle flytta till vår nuvarande lägenhet var vi lite besvikna över att det inte fanns någon diskmaskin. Att behöva stå och diska för hand kändes inte superlockande i och med att vi skulle få barn och det kändes som om ledig tid kunde användas till något roligare än disk. Vi tänkte mest att vi skaffar diskmaskin då passligt tillfälle ges, men det var inte så högt upp på listan.

Men sen innan flytten hade Power ett erbjudande vi kände att vi MÅSTE hoppa på. Att få två år betalningstid utan varken ränta eller andra avgifter. Det slutade med att vi skaffade både diskmaskin och ny tvättmaskin! TOTAL LYCKA!

I och med att det var innan flytten kunde vi välja att få maskinerna levererade dagen efter att vi flyttat in sådär ordentligt, så vi kunde börja använda dom mer eller mindre genast. Kändes såååå bra!

Tvättmaskinen har dessutom en massa söta ljud för sig då man startar och stänger av den, och då tvätten är klar. 


Diskmaskinen öppnar luckan då den är klar. Och trots att vi haft den sedan juni reagerar vi ännu alla på då luckan öppnas.


Hur kan man bli så glad av sådana här köp?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar