10 april 2017

Jag tänkte blogga ofta, men sen hände något

Jag hade tänkt hålla igång bloggen ordentligt igen, men sen blev den tyst ett tag igen. Men den här gången av en orsak.

19 mars hämtade vi hem vår hundvalp! Alma heter hon och är en släthårig dvärgtax. Hon har förstås ett fint kennelnamn, och vi funderade länge på vad vi ville kalla henne istället, och tyckte det var svårt att komma på ett bra namn. Uppfödaren berättade att hennes dotter hade bestämt att dom skulle kalla henne Alma, men att vi förstås fick kalla henne vad vi ville. Men hon är en Alma!

Under de veckorna som hon hunnit vara hos oss har hon gått från att vara ett litet skrutt...


...till att vara ett betydligt större skrutt.

Imorgon blir hon 12 veckor (och ska få vaccin, stackars liten), och hon låter oss äntligen sova nästan hela natten. Och på dagarna börjar hon långsamt pyssla på med sina egna projekt så jag får jobba. Men det har varit väldigt, och är ännu lite, svårt att få allt jobb gjort, vilket resulterar i att det känns som jag jobbar precis hela tiden (typ... 9-23), eftersom jag jobbar mellan hennes hyss, och alltså får ta paus hela tiden.

Hon har fyra lägen: Sova, vara vild och busa och göra alla hyss man kan, leka som man ska, eller gosa i famnen på Per eller mig.

Hon är så galet söt, och vi älskar henne så mycket så de känns som man ska bli galen. Men ingen kan nog veta hur otroligt jobbig hon kan vara då hon är på värsta hysshumöret. Herregud alltså. Tur att det inte är så långa stunder per dag (också fast det just då känns som typ fem timmar åt gången), och att hon för det mesta är den gosigaste, sötaste lilla hunden någonsin.

Jag är ledsen, men den här bloggen kommer ett bra tag nu typ bara bestå av Alma, bröllop, och några empties-inlägg här och där. ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar