27 december 2015

Empties December 2015


Montagne Jeunesse Cucumber Peel-Off Mask Deep Cleansing 10ml (Boots, £1). Det här var inte masken jag beställde, men visst funkade den här också. En typisk peel-off mask. Den tog ganska lång tid på sig att torka ordentligt, man skulle ha den på 15-25 minuter så det är inte direkt en mask man ska använda om man har lite bråttom. Den hade en ganska stark, nästan lite stickande, doft som fick mig att hosta och mina ögon att tåras. Masken gjorde huden ganska ren och mjuk, men det är långt ifrån den bästa mask jag har använt. Det var en ganska passlig mängd i den här påsen, och det blev inte som med vissa då man har problem att får slut på allt. Men det blev inte heller för lite. Jag vet inte om jag skulle köpa av den igen, men jag vet att jag tidigare gillat andra masker från det här märket, så det får nog bli någon annan nästa gång.

SebaMed Clear Face Mattifying Cream 50ml (Yliopiston Apteekki, 10,90€). Jag trodde att den här tuben skulle bli slut väldigt fort, men den är förvånansvärt dryg, något jag absolut uppskattar. Det här är utan tvekan den kräm som gjort bäst ifrån sig då det kommer till krämer som ska hålla huden matt och o-oljig. Har man problem med att oljig hy och att hitta krämer som motverkar det skulle jag absolut föreslå den här. Nu då det är vinter är min hy inte lika fet. så just nu är det inte den bästa krämen för mig, men sommartid var den perfekt. Den återfuktar också lite, men ibland önskar jag att den skulle göra det lite bättre. Den drar in fort i huden och hjälper absolut till att göra min hy bättre. Det här är en kräm jag redan köpt följande tub av, och kommer nog fortsätta köpa av den i alla fall sommartid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar