27 februari 2014

Empties: Soap & Glory

I januari köpte jag ju en Soap & Glory-box på Boots rea för bara £5 (originalpris £10). Nu är allt förutom handkrämen slut, så jag tänkte skriva ett empties-inlägg om produkterna! Priserna här under är vad de kostar om man köper dem enskilt.

Soap & Glory The scrub of your life mini 50ml (Boots £2.50). Det är kanske inte den mest skrubbande scruben, om vi säger så. Men jag tyckte ändå den gjorde huden mjuk och ren, så jag var nöjd med den. Den löddrade härligt efter en stund och doftar hur gott som helst. Jag tycker också att den var relativt dryg, man behövde inte riktigt lika mycket som av många andra body scrubs. Den räckte till drygt 3,5 gånger.











Soap & Glory Clean on me mini 75ml (Boots £2.50). Som alla andra Soap & Glory-produkter jag prövat doftade den här hur gott som helst. Den här lilla flaskan räckte till 9 gånger åt mig, men skulle troligen gå att få att räcka till fler. Jag använde inte väldigt sparsamt av den. Den löddrar väldigt mycket mer än många andra duschtvålar jag prövat, man behöver inte väldigt mycket för att det ska löddra mycket och löddret är härligt mjukt. Min hy brukar inte gilla alla duschtvålar med dofter och grejer i, utan brukar snabbt bli torr och klia, men med den här har jag inte haft några problem alls. En riktigt härlig produkt!








Soap & Glory The righteous butter mini 50ml (Boots £2.50). Doftar fantastiskt! Första gången tyckte jag den var lite svår att smörja, det var som om den tog emot på huden på något vis. Men redan följande gång jag använde den gick det lättare, så antar att min hud var så torr bara. Den är väldigt tjock, och jag tycker inte riktigt om den här sortens förpackningar. Det är så mycket som fastnar under naglarna! Min hud tycker inte väldigt bra om de flesta hudkrämer med dofter i, men den här var inget problem. Gjorde huden härligt mjuk. Den räckte till hela kroppen 4 gånger, vilket jag tycker är väldigt bra då det ändå bara är 50ml. Kunde tänka mig att köpa den igen, men får se.

Soap & Glory Hand food mini 50ml (Boots £2.50). Den här är inte slut, men för att få med alla i inlägget är den med här. Det här är en favorit från ett bra tag tillbaka, och finns redan med i ett empties-inlägg. Underbar produkt som jag kommer att sakna då jag inte längre kan få tag i det så lätt då vi flyttat härifrån!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar