11 december 2012

Helgen

Senaste helgen var allt annat än en lugn en. På lördagen steg vi upp tidigt (för att vara vi en helg) och åkte iväg till Southbourne. Det tog ungefär en timme härifrån, via stan, med buss. Där intervjuade jag en person för radio featuren jag gör. Efter det passade vi på att gå till Hengistbury Head. Det går inga bussar dit, så det blev en promenad på 30-40 minuter ut till caféet där vi tog lunchpaus (som inte såg så fint ut från utsidan, men var riktigt snyggt inuti!), och sen lite tid till för att klättra upp för berget. Det blåste knappt alls, så i solen var det hur varmt som helst, men i skuggan var det svinkallt. Efter det blev det såklart att gå hela vägen ner igen och ut till bussen.









Längst bort i kanten ser man Bournemouth! 
Det är en helt otroligt vacker plats. En såndan där plats som man inte kan fånga på bild hur underbart det är. Och mäktig! Man kände sig så liten. Om vi bodde närmare skulle jag antagligen gå dit ungefär en gång i veckan, för tystnaden är helt underbar. Inga bilar, inget ljud från affärer, inga vägarbeten eller byggarbeten, bara vinden och vågorna. Man kan bara slappna av, glömma tid och saker man måste göra. Stressen liksom bara rinner ur en för stunden man är där. Och så himla vackert! Att bara stå där, andas, ta det lugnt och bara vara var nog något av det bästa jag gjort på länge. 




Såg en glad liten maskros då vi gick tillbaka mot bussen. Har sett antalet blomland med blommor i också på sista tiden. Det känns fel på så många sätt. Det är december!!! Och nätterna här är inte alls så varma att det borde finnas blommor längre.
Vi var hemma igen redan vid 4-5, fast vi trodde att vi skulle komma hem mycket senare. Vi beställde pizza och degade i soffan. Skönt, för den långa promenaden och branta backarna gjorde sig påminda i både benen och fötterna. Vid 7-8 åkte Per iväg på julfest och jag använde kvällen till att redigera lite av intervjun och dega mer i soffan.

Söndagen var inte mycket annorlunda. Upp tidigt igen och så iväg till Poole (var igen tvungna att åka via stan, så resan tog typ en timme). Vädret var inte alls lika trevligt, istället för sol var det mulet, och också fast det kändes aningen varmare började man snabbt frysa eftersom det inte fanns soliga ställen som var jättevarma. Jag gjorde min andra intervju och så åkte vi iväg till Pooles shoppingområde. Där yrade vi omkring några timmar och köpte julklappar. Jag fick också med mig hem en ny klänning (som måste sys in lite, borde köpt en nummer mindre, men det fanns inte) som jag fick 30% billigare eftersom de delade ut rabattkoder utanför butiken och vi fick en. £10.49 för en klänning är inte så pjåkigt, tycker jag. Med julklappar inhandlade åkte vi hem igen och var hemma 5. Jag använde kvällen till att spela in mina bitar till radiouppgiften och redigerade hela grejen. Återstår bara lite smågrejer.

Fullsmockat veckoslut, men åh så produktivt! JULLOV SNAAART!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar