21 april 2012

Senaste veckan

Jag har varit så himla dålig på att blogga på sista tiden. Buu för mig! Ska se om jag får ordning på det nu.

Vad har hänt på sista tiden? Jaaa-a du. På lördagen (14e april) kom jag tillbaka till England. Flyget var lite försenat, så jag trodde jag skulle miss bussen jag hade biljett till, men hade tur. Vi var ensamma i passkontrollen och väskorna rullade redan på bandet då vi kom dit. Tog kanske 20-30 minuter att ta sig från flyget till bussen, så hann hur bra som helst. 
Hade förstås med mig lite saker hemifrån. Inte lika mycket som sist, men ändå en del. Godis, amerikanska popcorn (från Citymarkets utlandshylla. Köpte av dem en gång förut och vi älskade dem!), skopa till bykpulvret och en konservöppnare. Så dels saker som vi inte hittar här och dels saker som vi inte kommit oss för att köpa och som mamma råkade ha av.

 På söndagen var vi till Ikea en sväng eftersom vi fått vår kombinerade julklapp/min födelsedagspresent av Danella och Mats och för att mamma och pappa sponsrat lite. Så det blev att köpa en del möbler. Och så kom vi dessutom med med ett sängöverkast, vinglas, ljus, en blomma och en kruka.
 På måndagen kom möblerna med två sura deliverytyper. De gnällde och var griniga hela tiden. Visst, de gnällde i trappan och inte framför mig, men jag hörde ju det i alla fall. Det var tungt, vi bodde för högt upp, det var för många saker och det ena och det andra. Och jo, Ikea har fått höra om det. Tror de inte valt rätt firma att köra ut saker hit för deras del... Sist klagade de inte.

 Bilder på möblerna ihopbyggda kommer snart! 
Så 17e fick vi äntligen äta vid ett matbord i den här lägenheten! Kändes underligt. Nu har vi en garderob och ett till nattduksbord också.
Annat än det har jag pluggat i mängder. Prov i slutet av maj och början av juni. Lag och Public Affairs. Intressanta men svåra saker. Ja, och så shorthand också.

3 kommentarer:

  1. Var har du hitta de amerikanska popcorn för jag har endast hitta de här på Coop och de är absolut en av mina favoriter. Har du prövat de med utan smörsmak?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är köpta från en Citymarket i Åbo. De har ganska mycket utländska produkter. :D Näe, har inte testat de utan smör. Vi är kära i smörpopcorn, hehe. ;P Men tror de kan vara värda att pröva! :D

      Radera
    2. jaha då är det väl ganska liten chans att de finns på åland också :( . Ja det tycker de är värt att pröva. jag tycker i alla fall att de är goda även fast jag föredrar de med smörsmak.

      Radera