06 oktober 2015

En namnsdagspresent

För flera månader sen då jag klickade runt online hittade jag en plånbok jag gillade, men eftersom det inte var det mest viktiga att köpa just då bestämde jag mig för att leta upp den senare och köpa den då istället. 

Något tag i augusti snubblade jag över den igen då jag var ute efter något annat, och sa då lite skämtsamt åt Per att han kunde köpa den åt mig som present. Typ julklapp eller något.

I september hade jag namnsdag, och Per hade köpt den där plånboken åt mig som namnsdagspresent! Oh vad jag blev glad!


Min gamla plånbok har behövt bytas ut ett tag redan, men eftersom den ännu är hel och sådär (men ganska sliten, och det hänger lite trådar från den) så har det liksom inte blivit av. Jag skaffade den samma sommar som vi flyttade till England, alltså 2011 (eller om det var sommaren innan? Men det tror jag inte), så den har ändå varit med ett tag och har hållit väldigt bra. Det är ju ändå en av de där grejerna som ligger i ens handväska med både ett och annat, och som släpas med lite överallt.

Jag vet inte var det är med plånböcker och väskor, men jag äääälskar dom, och bli alltid lite exalterad av att köpa/få nya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar