10 maj 2021

Jag sydde en halare

För ett tag sen fick jag en sån himla lust att sy, så jag beställde lite mönster och tyger. Jag har inte sytt ett plagg på väldigt, väldigt länge, så jag var lite nervös för hur det skulle gå. Nu är det första plagget färdigt, och jag är så himla nöjd! Det blev en halare som var tänkt att användas nu under våren, men den var allt för stor. Jag hoppas innerligt att den ska passa ännu i höst då det blir svalare väder igen, men vi får se hur det går.

Den är inte på långa vägar perfekt, och det blev ett och annat litet fel, men överlag är jag riktigt stolt! Det tog inte ens speciellt länge, och det var inte alls så svårt som jag trodde det skulle vara. Anvisningarna var definitivt lite förvirrande och knapphänta, men det blev bra ändå.




Materialet jag valde är softshell, så det är fleece på insidan och utsidan är lite vattenavstötande. Det är en lite tunnare variant så den skulle passa för vår/höst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar