09 april 2021

Diverse bilder från graviditeten

Jag hade tänkt plocka ihop ett inlägg med lite diverse foton jag inte visat från graviditeten. Men jag kom väldigt snabbt fram till att jag fotade väldigt lite under den här tiden. Normalt tar jag nog något foto varje dag, men speciellt i början finns det flera dagar i rad jag inte tagit någon bild alls.

Så det blir inte alls ett så långt och spännande inlägg som jag hade tänkt och trott. Men några bilder finns det nog som jag inte visat.

6 februari 2020:  Ännu ett negativt graviditetstest. Hur jag än vände och vred på det så kunde jag inte se skymten av ett andra streck. 

8 februari 2020: Eftersom jag varje månad gjorde en bunt med tester inför mensen så gjorde jag ett nytt två dagar senare. Och då fanns det plötsligt ett svagt andra streck?! Jag visste inte om det jag såg var ett spökstreck eller om mina ögon lurade mig eller om det faktiskt på allvar var ett streck till?!

11 februari 2020: Jag gjorde ett lite mer pålitligt test, och två supertydliga streck dök upp.

21 februari 2020: Illamåendet hade kommit till en sån nivå att jag nu behövde ligga ner dom timmar jag mådde illa. Och dom timmarna blev fler och fler för varje dag. 

23 februari 2020: Jag förundrades över storleken på graviditetsvitaminerna jag köpt. Jag valde dom för att dom skulle vara små och lätta att svälja. Kanske en jätte skulle tycka dom är små? Jag lyckades få i mig kanske 30 totalt under hela graviditeten, och jag behövde dela dom i tusen bitar.

8 mars 2020: Jag hade supersvårt för hundlukten. Men Alma ville bestämt hålla mig sällskap där jag låg på soffan hela dagarna. Finaste älsklingen.

13 mars 2020: Jag var överlycklig över att jag den dagen ville ha något att äta, och att jag lyckades äta lite av det. Maten jag ville ha? Ikeas hot dogs. Vilken tur att man kan köpa frusna såna och ha hemma.

26 mars 2020: Jag klarade av mitt livs första blodprov! Första månaderna använde jag mig också av de här Sea-Banden som hade exakt noll inverkan på mig.

27 mars 2020: Blodprovet lämnade ett enormt blåmärke efter sig, och det var kvar hur länge som helst.

5 april 2020: Jag försökte äta lite banan. Alma låg under mitt täcke, för därifrån nådde hennes lukt mig inte för mycket, så jag klarade av det just den dagen. Och så spyhinken som var vid min sida ungefär 24/7 genom hela graviditeten och ett tag efter.

15 april 2020: Det första ultraljudet! Där var han, han vi inte visste vem som var, eller ens att var en han. Jag tog ett foto och lade sen undan bilderna för att nästan aldrig titta på dom igen under hela graviditeten. Jag ville inte påminnas om att där fanns någon i min kropp.

5 maj 2020: Fortfarande inte fått ett ok av en läkare att äta medicin. Men nu lyckades jag ändå äta lite. Fast det enda jag klarade av att äta var potatismos, pepparsås och konserverade champinjoner. I små mängder.

5 maj 2020: Och gul kiwi och jordgubbar.

19 maj 2020: Jag överlevde ett till blodprov, så vi firade med glass.

1 juni 2020: Tack vare mediciner klarade jag av att vara ute och gå då och då i början av sommaren.

11 juni 2020: Almas lukt hade slutat göra mig illamående, och hon fick äntligen vara nära igen. Något som vi båda uppskattade.

14 juni 2020: Barnvagn köpt!

26 juni 2020: Vi höll på flytta och jag tog den här mycket tjusiga bilden på min spegelbild i bilen. Snygg outfit också.

22 juni 2020: Jag hatade att se hur det rörde sig i magen. Men ibland blev jag tvungen att fota. Som här då han bestämt bara ville ligga på ena sidan så hela magen var sned.

30 augusti 2020: Bebisgrejerna började vara köpta.

30 augusti 2020.

1 september 2020: En till sällsynt magbild.

Och sen hade jag inte fotat så mycket till som på sätt eller annat var relaterat till graviditeten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar