24 november 2012

Vad händer i mitt liv?

Idag har verkligen varit en riktig latdag. Vi har mest bara legat i sängen och tittat på Pelle Svanslös (julkalendern förstås!). Sen blev det en väldigt sen lunch på puben (igen). Jag har gjort lite, lite shorthand, så lite nytta har jag gjort. Jobbar mig sakta men säkert upp mot 80 ord i minuten (som vi måste klara under vårt andra år). Är runt 65-70 just nu. Inte helt illa! Mitt mål är 120 (men 100 är också okay) innan jag går ut!
För att inlägget inte ska bestå av bara text delar jag med mig av ett foto från i somras. Råkade ligga i bloggmappen.
Vad händer annars? Bara en inlämningsuppgift kvar innan jullovet nu. Har idétorka, så det går väl inte allt för bra. Annat än det kan jag berätta att jag nu fixat fyra av sex veckor obligatorisk praktik. Två veckor i april och två veckor under sommaren blir det. Båda på Åland. Känns riktigt fint att det bara är två veckor kvar att fixa nu! Hoppas hitta någonstans innan jul, så all den stressen är över. Mer då? Försöker leta upp tidningar och hemsidor jag kan maila och meddela att tjoho, här finns jag och jag vill gärna skriva saker för er. Behöver påbörja en vettig portfolio. Dessutom känner jag för att ge mig in i frilansvärlden (vilket så småningom också betyder att jag behöver starta företag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar