11 februari 2015

Så många saker!

Jag har äntligen satt mig ner och gjort en lista över saker som ännu behövs till varje rum. Jag blev fort förvånad över hur sjukt mycket det är! Nog visste jag att vårt hem ännu behöver en hel del grejer, men då jag såg det till pappers insåg jag HUR mycket det är.

Som tur är är få saker sånt vi desperat behöver precis nu, och eftersom vi dessutom kommer att stanna i samma stad nu ett bra tag framöver (eventuellt resten av livet?), så finns det ungefär noll stress över att skaffa grejer fort. En helt otroligt bra känsla! Fast sen igen så skulle jag gärna ha alla de där sakerna nu genast på en gång... Mest för att det då skulle börja se mer ut som ett riktigt hem, och så skulle vi få bort en hel del av alla saker som nu bara ligger överallt, utan någon egentlig boplats. Det är fortfarande flyttkaos hemma hos oss eftersom vi inte ännu har allt för många skåp att förvara saker i. Och det har i sin tur lett till att vi inte riktigt har orkat packa upp alla lådor, för vad är idén med de då sakerna sen ändå bara skulle ligga utspridda över golvet? 

Det som är näst på inköpslistan är en soffa! Vi har väntat och längtat efter en soffa redan länge. Vi vet redan vilken vi ska köpa, så det blir förhoppningsvis snart av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar