04 februari 2015

Böcker jag läste 2014

Precis som med filmerna hade jag planer på att läsa massor efter att uni äntligen tog slut i juni. Men så blev det inte. Jag var för trött för att orka läsa. Fem böcker hann jag ändå plöja igenom, och jag tänkte skriva lite kort om vad jag tyckte om dem!

  1. Is it just me? - Miranda Hart
    Den här boken är skriven av en av mina favoriter i komedivärlden. Hon är fantastiskt rolig! Boken handlar om hennes liv, och är skriven som en liten livsguide till henne själv som tonåring. Det är gjort genom exempel från hennes eget liv (mest roliga, pinsamma och konstiga situationer hon hamnat i) och är skriven på ett väldigt roligt sätt. Om någon sett BBC-serien Miranda och gillat den, eller om du bara behöver en bok som får dig att skrattfrusta högt, läs den här boken! 
  2. The Moaning of Life - Karl Pilkington
    Som ett stort Karl-fan måste jag såklart läsa den här boken. Jag har läst båda böckerna (och sett hela serien) om Idiot Abroad, så jag ville läsa och se den här också. Tyvärr tyckte jag inte boken var lika bra som Idiot Abroad-böckerna, men om du gillar Karl är den läsvärd. Det är en lite annan tanke än i Idiot Abroad, här tittar han på olika kulturers och folks sätt att se på olika stadier/händelser i livet. Till exempel, barn/födslar, bröllop och döden. Väldigt spännande!
  3. You're the one that I want - Giovanna Fletcher
    Jag gillade Gis första bok och hade höga förväntningar på den här också. Visst var den bra, men inte alls lika bra som Billy & Me! Det kändes som om den här stod stilla lite för länge, det var ganska långt in i boken innan det kändes som om det började hända något på riktigt. Men precis som i hennes första bok gillade jag karaktärerna och sättet hon skriver på, så en helt okay bok.
  4. The Lost Symbol - Dan Brown
    Åååååh, kärlek! Langdon-böckerna har nog varit stora favoriter sen jag läste Da Vinci-koden i högstadiet. Jag läste äntligen Angels and Demons och läste om Da Vinci-koden förra året, och nu fick jag äntligen tid att läsa den tredje. ÄLSKAR dom! 
  5. Looking for Alaska - John Green
    Eftersom John Greens böcker har hyllats så mycket bestämde jag mig för att läsa hans första bok. Och jag var inte alls väldigt förtjust i den. Jag tyckte den var lite konstig och väldigt seg. Jag hade väldigt svårt för att lära känna karaktärerna och identifiera mig med dem, vilket gjorde att många saker som var sorgliga gjorde att jag inte kände så mycket alls. Jag är glad att jag läste den, för samtidigt som jag hatade den så gillade jag den. Däremot är jag osäker om jag skulle tipsa om den här åt någon som vill ha boktips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar