07 december 2011

Bildbomb

Har en mapp där jag samlar bilder som ska till bloggen. Just nu är den överfull och det finns inte ett enda foto från december där ännu. Så, här kommer en hel hög med foton som jag tänkt posta väldigt länge, men sen har det inte blivit av!
Då jag var påväg till stan från hotellet i september såg jag den här fågeln vid sidan av vägen. I klorna hade den en död duva! Den stod där och stirrade surt på mig, och var inte alls rädd för bilarna som körde förbi.

Utanför Beales finns en stoooor Hagrid gjord av Lego! :D

Vi hittade fint hushållspapper. ^^

Då vi går till ASDA går vi förbi ett lite finare område. Ett av husen där.

Då vi går till ASDA ser man också ett av unis campus (inte det jag hör till).

Reklam för ett café med sött namn. :D

I slutet av oktober var det en stor marknad inne i centrum. Såldes saker och mat från alla möjliga länder.


Till och Finland fanns där! Också fast de som jobbade där inte var från Finland (deras chef är däremot finsk). Himla trevliga människor. Vi stod och pratade med dem ett bra tag, och fick höra många fina saker om finländska kläder. ^^

Såg de här två inne i stan för ett tag sen. Finns en "maskeradbutik" en liten bit därifrån.

Man hör väldigt, väldigt ofta live musik inne i stan. Det är så himla trevligt! De här två såg vi en helg.

Ojämnt färgade handskar? :D

Jag åt fiskpinnar och roligt formad potatis till lunch en dag då jag inte orkade göra så mycket själv. :D Tyvärr var det inte speciellt gott...

Pepsi i Coca-Colaglas. ;P
Per och jag var till The Moon in the Square. Han drack cider som han tyckte smakade ruttna äppel, och jag fick något som enligt bartendern skulle vara typ Piña Colada, men som var mer som en slushee med en svag kokossmak och en stark spritsmak. Skaffade annat att dricka efter att ha smakat på den.

Köpte en gullig Children in Need-pepparkaka. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar