05 december 2017

Helgens födelsedagsfirande

I torsdags fyllde Per 29, och i lördags blev det att fira honom!

Under förmiddagen var mina föräldrar hit, och vi bjöd på lunch och kaka. Hemgjord glassdaimtårta, den här gången gjord med apelsindaim!

Sen var det dags för en av presenterna jag gav åt honom. Det började med middag på Vapiano. Passligt nog hade Per fått en födelsedagspresent av Vapiano också, i form av förrätt. Förrätten var betydligt större än vi hade räknat med. Men åh så gott!

Efter det blev det pizza! Varje gång vi varit dit har det knappt varit nån kö alls till pizza, medan pastaköerna är enooooorma! Den här gången var det inte heller någon kö, så vi fick vår mat nästan genast. Vapianos pizzor är bland de godaste jag ätit, så både Per och jag är lite förbryllade över att ingen väljer det. Vi har ätit pasta där en gång och ingendera av oss var superimponerade. Det var gott, men det slår inte deras pizza.

När vi hade mumsat i oss förrätt och huvudrätt och började klä på oss ytterkläderna för att gå så såg vi några som då vi kom stod de och köade för att beställa pasta, och nu då vi for hade de precis fått sina portioner och var på väg för att sätta oss. Vi var där i ungefär en timme.


Då vi kom ut från Vapiano såg vi de sista tre minuterna av en fyrverkerishow som vi inte visste att skulle hända då.

Och sen var vi och såg Fork på Alexandersteatern! Jag tror det var första gången vi var till Helsingfors tillsammans, 2010 måste det varit, så var vi också och såg Fork på Alexandersteatern.


Och de var såklart lika bra som alla andra gånger vi sett dem!

En superrolig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar