20 november 2017

Bröllopsresan: lördag 22 juli - Kreta 2017

Den här dagen skrev vi och postade alla vykort som vi skulle skicka. Vi brukar ofta glömma bort det, och sen blir det att snabbt fixa det innan vi ska åka hem. Men den här gången kom vi ihåg det i tid!

Mycket av den här dagen gick till att simma och ligga vid poolen. Inget nytt här inte!

Om man hade all inclusive och bodde på hotellet minst en vecka ingick det att man fick äta gratis en gång på vardera av deras a la carte-restauranger. Den här kvällen bestämde vi oss för att äta på den grekiska restaurangen!


Per beställde kyckling.

Och jag ville ha pasta. Jag tror att det här är en av de godaste pastarätter jag smakat på!




Såklart ville vi ha efterrätt också. Fast vi redan var proppmätta. Den här chokladkaksbiten var superstor, och jag var så mätt att jag inte fick slut på den. Men oj så god den var.

Efter den vanliga vilopausen på rummet efter middagen så gick vi ner till lobbybaren igen en sväng. Vi pratade bland annat med hon som skötte biluthyrningen. Ungefär varenda gång vi hade lite tid över så stannade vi till för att utbyta några ord med henne. Hur rolig och trevlig som helst!

Mina sandaler som jag hade köpt billigt innan resan. Jag använde dem ungefär hela tiden vi var där (förutom då vi skulle gå längre). Superbra köp, och jag tyckte dom var riktigt snygga! Tyvärr hade sulan blivit lite klämd och gått sönder i väskan på vägen hem, så jag vet inte om de får fler säsonger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar