11 september 2017

Kyrkan och festlokalen

Då vi först började prata bröllop för nåt år sen gjorde vi en lista över ställen vi kanske kunde tänka oss att gifta oss på. Den listan minskades ner till Kimitoön inom säkert fem minuter. Det kändes rätt, och vi var både överens om att det var det enda rätta stället.

Kyrkan hade jag ganska klart för mig då vi hade valt plats. Jag har alltid älskat Västanfjärds nya kyrka. Någon gång då jag var liten tyckte jag den såg ut som ett slott då jag såg den upplyst en kväll, och sen dess har jag tyckte bäst om den kyrkan. Jag tänker mig den fortfarande som ett sagoslott, så för mig är den lite magisk. Per hade heller inget emot att gifta sig där, i och med att han är uppvuxen i Västanfjärd.
Fotograf Julia Lillqvist (www.julialillqvist.com)

Fotograf Julia Lillqvist (www.julialillqvist.com)
Då det kommer till festlokalen så funderade vi lite vad vi ville ha, och vad ön hade att erbjuda. Sen besökte vi några platser, men genast vi kom in till Storfinnhovas ladugårdsvind tittade vi på varandra och visst att vi hade hittat rätt! Dessutom fick vi väldigt bra bemötande, något man inte alls kunde säga om vissa andra ställen vi besökte på ön. Ett enormt plus var att det var en beställningsrestaurang, och vi behövde inte bara hyra lokalen och sen fixa mat någon annanstans ifrån. Vi ville verkligen inte alls behöva fundera över sånt, utan ville ha allt från samma ställe. Dessutom hörde vi mycket bra om Storfinnhovas mat, och det stämde nog! Maten var hur god som helst, och de ordnade och fixade allt det vi önskade, både i matväg och andra arrangemang.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar