15 mars 2017

Två favoriter

Nu är det riktigt längesen jag gjort ett favourites-inlägg, känns det som!


Den här gången är det två produkter jag tänkt skriva lite kort om.

Den första är en ansiktsscrub som egentligen är Pers. Han gillade den så mycket att han sa att jag borde pröva den, och såklart ville jag det! Och det här är nog en av de bästa, om inte den bästa, ansiktsscrub jag testat. Det är ordentligt riv i den, men inte så mycket att min hy skulle ta illa upp (i alla fall inte då jag använt den bara en eller två gånger i veckan), istället blir hyn SÅ mjuk efteråt! Den innehåller en massa intressanta saker, bland annat Zinc PCA som funnits i några produkter jag haft för dålig hy, som jag dessutom tyckt att hjälpt. Den här hjälpte absolut till att snygga till min hy och få jobbiga finnar att minska. Vi har sett det här märket i några butiker i Finland, men just den där produkten har vi inte hittat ännu. Den här tuben beställde Per då vi beställde från Boots sist, och jag tror det kommer bli några tuber till nästa gång!

Den andra produkten är Cetaphil som jag läste och hörde om en hel del innan Boots äntligen började sälja den. Alla jag sett nämna den säger att den har fixat deras dåliga hy, och att dom aldrig mer vill använd något annat. Jag tyckte att jag redan efter första användningen såg en lite förändring! Jag kan inte säga om jag tycker det är en mirakelkur och att jag aldrig vill pröva något annat, men det är definitivt en av de bättre jag prövat. Jag har inte hunnit använda den så länge ännu, så jag kan inte ge den en "dom" riktigt ännu, men såhär långt är det en favorit! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar