03 oktober 2016

Bröllopsgrejer

Vi har redan ett längre tag köpt smågrejer till bröllop från lite olika ställen. Då vi har sett något som varit billigt och som vi endera vet eller tror att vi kommer behöva, så har vi köpt. Det känns bättre att samla på sig saker under en längre tid, och på så sätt också sprida ut kostnaderna, än att sen panikköpa allt och ha problem att hitta det man vill ha. Och hittar man det, finns det risk att det är dyrt och man måste göra valet om man alls ska köpa.

För ett tag sedan beställde vi Danella och Eifos klänningar. De kom ungefär två-tre veckor senare. SOM jag älskar dom! Orsaken till att vi köpte såhär tidigt var dels för att de råkade vara billiga och vi tänkte att det är bäst att köpa genast då vi hade hittat en modell alla var nöjda med. En annan orsak var att vi inte var riktigt säkra på att de var något att ha sådär egentligen, och vi visste inte heller med storlekarna. Ifall inget skulle ja funkat eller varit något att ha skulle vi i så fall haft en hel del tid på oss att hitta något annat.

Som tur var klänningarna riktigt bra! De behöver sys in och sys upp, men det ska nog gå att fixa till. I övrigt är de bra! Jag är i alla fall nöjd, och jag har inte hört allt för mycket negativt av de som ska ha dom på sig, så jag hoppas de också gillar dom. ;)


Jag har letat hur länge som helst efter kuvert till inbjudan som skickas ut i vår. De jag har hittat har varit sjukt dyra, fel färg, fel storlek eller inte haft en sådan där limremsa. Då jag till sist hittade en sida som hade precis det vi sökte efter, och dessutom för ett riktigt, riktigt bra pris beställde vi. Också fast det ännu är flera månader tills de behövs, så känns det bra att veta att vi nu har dom!


I lördags tog vi en sväng till Ikea där vi köpte en stor hög med de här små fotoramarna med fot, och några lite större vanliga.


En del dekorationer och annat smått har vi också handlat under det senaste året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar