16 augusti 2016

Välkommen augusti och vardag

Jag har tänkt komma tillbaka till bloggen, och börja blogga ordentligt igen, så många gånger. Men sen har något annat kommit emellan och det har inte blivit av. Jag vet inte hur många som läser längre ens, men på något vi har det lite övergått till att jag skriver för att själv senare kunna minnas saker. Men hej i alla fall om det finns någon som ännu läser och tycker det är intressant att se vad jag håller på med!

Jag älskar sommaren. Men i år var jag nästan glad då augusti började. Juli var så fullsatt. Jag hann liksom inte med, och det kändes som varje dag var fullsatt av saker att göra. 

Månaden började med att Per var borta, och Danella var här på besök. Sen var det några vanliga dagar igen innan Pers semester började den 8 juli. Samma dag åkte han iväg till ett ställe, och jag till ett annat. hem kom vi igen på kvällen den 11e. Den veckan var fullsatt med lite olika program. Bland annat var vi till Borgbacken.

Den 18 juli åkte vi iväg till Tallinn, och så kom vi hem den 20e. Vi landade hemma en dag, och så åkte vi iväg till våra föräldrar den 22 juli och kom hem sent den 25e.

Till skillnad från Per har jag inte haft någon semester, så de dagar jag har jobbat har jag istället jobbat extramycket så jag har kunnat ta ledigt lite här och där, och så jag kunde ha ledig tid med Per då han hade semester. 

Eftersom jag inte är en person som laddar batterierna genom att umgås med folk och göra en hel massa saker så var juli en månad som var oändligt rolig, men den sög också ungefär all energi ur mig. Jag hade superroligt, men jobbdagarna var då och då ganska tunga, och jag var bara helt slut. Därför var det skönt då det blev 1 augusti och vardagen gick tillbaka till någorlunda normalt igen.

Hela första veckan i augusti var också ganska fullsmockad. Vi var någonstans varenda dag, det är ganska ovanligt för oss. Förra veckan blev därför en vecka då jag fick "landa" lite igen. Inget planerat, och vi var mest bara hemma. Och såhär långt har det bara varit normala arbetsdagar för min del, och det är också planen för resten av månaden (och större delen av hösten).

Sådär långsamt börjar stresskänslan att släppa lite, och jag börjar långsamt få tillbaka energi igen. Sommaren har varit hur rolig som helst, och jag skulle inte vilja lämna bort någon av grejerna vi gjort. Men jag skulle gärna haft mer tid att bara vara.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar