15 augusti 2016

Impulsköpta biljetter

I tisdags gjorde jag ett impulsköp. Eller ja, kanske inte. Jag hade ju ändå tittat på dem redan i april.

Jag köpte alltså biljetter till Selen Gomez konsert här i Helsingfors den 10 oktober. Jag var intresserad av att köpa redan då de släpptes i slutet av april, men just då hade vi inte råd eftersom det var en massa andra utgifter. De här biljetterna var liksom inte högst upp på priolistan.

I tisdags var jag in för att titta hur många som fanns kvar. Mest bara för att jag ville veta hur poppis hon är i Finland. Jag brukar ibland bara gå in och se hur mycket som sålt slut för vissa konserter eller sportgrejer eller komiker eller övriga evenemang. Också fast jag själv inte har ett stort intresse av att gå.

Jag såg att nästan varenda plats var slutsåld. Det fanns väldigt få platser kvar där man kunde få två bredvid varandra. Så jag slog till och köpte biljetter. Selena är en artist jag lyssnat på i flera år och som jag verkligen gillar. Dessutom har jag sett en del serier med henne. Och så verkar hon vara en väldigt trevlig person. Jag kände att jag inte ville missa då hon en gång är i Finland!

Så, i oktober ska vi se Selena Gomez!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar