19 juli 2016

Borgbacken!

I onsdags åkte vi till Borgbacken! Jag tror jag har varit en gång förut, men har inga egentliga minnen från det. Däremot minns jag att jag har varit till Sea Life, men den gången var jag inte till resten av Borgbacken.

Jag är inte en person som gillar bergochdalbanor eller sånt, så nöjesparker har aldrig varit det bästa jag vet, men visst är det roligt ibland! Och så behövs det ju någon som håller i alla väskor och sånt medan de andra åker, hehe.



Fritt fall, eller vad den heter. Tog såååååå länge från det att en omgång människor steg av till det att den for upp igen. 






De här gungorna var lite mer i min smak, hehe.





Efter att vi åkt lite långsamma grejer och Per hade åkt lite mer fartfyllda grejer började vi bli hungriga, för klockan var redan runt 16-17. Det blev middag på deras diner. Vi har varit nyfikna på den kedjan redan länge, så vi blev glada då den restaurangen fanns där också!



Sen var det dags för lustiga huset! Helt roligt, förutom rutschkanan i slutet. Den gav mig lite lätt panik, och jag skrek som en galning hela vägen ner och hade tårar i ögonen. Lite smått pinsamt... Men som jag skrattar åt det nu! Däremot är det inget jag känner för att göra om. Som sagt, åkattraktioner som går fort är inte min grej...




Vi hade väldigt roligt åt hur lustiga vi såg ut i det där ljuset. Och skrämmande. 


Per tog foto på mig medan han köade, och jag väntade på honom. :D





Jag blev sugen på popcorn.


Sen var det dags att åka hem. Vi var båda ganska trötta, och klockan var redan runt 20.




En superrolig dag! Och vädret var så himla fint dessutom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar