11 maj 2016

Nya skor

För några veckor sedan beställde jag lite grejer från SportsDirect, en av mina favoritbutiker i England. Det blev ett par shorts och ett par halvlånga löpartights.



Hela orsaken till att jag beställde var för att jag behövde ett par nya skor. Jag har en ganska knepig skostorlek, nämligen 35/35,5. De flesta skor för vuxna går bara ner till storlek 36, och de är oftast allt för stora för mig. Riktigt jobbigt. 

Jag har varit ute efter Adidas Superstar-skor, och vi gick i ungefär varje butik som kunde tänkas ha av dem och frågade om de hade 35 eller 35,5, men de enda de hade var från barnsidan och de skorna hade kardborreband... 

Orsaken till att jag letat efter just de skorna är för att jag tycker de är snygga, och då jag var ~11 år fick jag ett par som var vita med lila ränder, och det är nog de bekvämaste och bästa skor jag någonsin ägt. Jag var tvungen att sluta använda dem då jag var 16-17. Mycket motvilligt. Men de började vara helt slutslitna och det hade blivit hål i bottnen på dem. Dom skorna var 35 (eller 35,5, minns inte. Är osäker om Adidas alls har 35), med band. Men nu är de HELT omöjliga att hitta. Jag prövade ett par i storlek 36, men de var för stora. Dessutom har jag redan ett par 36:or någonstans hos mamma och pappa, som jag skaffade i något skede efter att de andra gick sönder. De har lite varmare "foder" än den vanliga modellen, och jag tror jag hittade dem billigt för att de inte var årets modell mer då. Riktigt surt att de är aningen för stora, för de är vita och ljusrosa!

Vi sökte också igenom vad som kändes som hela internet, och på några få ställen kunde man hitta dem.

De där skorna är ju också HISKELIGT dyra, så då jag hittade några andra snygga hos SportsDirect så bestämde jag mig för att skaffa en annan modell. Det fick bli ett par Adidas Neo (och ur den serien letade jag efter ett par specifika skor under några månader då vi ännu bodde i England. Hittade dem aldrig, tyvärr. I alla falla inte i rätt storlek). Kändes betydligt bättre också att betala bara 31,19€ istället för 89-95€! Betalade strax under 50€ för hela beställningen plus en tia för shipping, så fick ganska mycket mer för pengarna.



Bekväma och fina är de, också fast det inte är modellen jag från början ville ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar