13 januari 2016

Q&A a day - 5 year journal

En av grejerna jag önskade mig till julklapp, och också fick, är den här helt fantastiska dagboken. Jag såg folk blogga och vlogga om dem förra året, och ville också ha en men kände att det inte passade att skaffa en mitt under året.


Det är en helt fantastisk idé, tycker jag. Varje dag har en ny fråga/nytt påstående som du ska svara på, baserat på hur du känner just den dagen. Sen ska du svara på samma fråga, samma datum, under fem år. Här är några exempel på frågor som finns i den.





Jag tycker det är spännande att sen kunna jämföra hur ens svar har ändrat under de där fem år man fyllt i. Perfekt för mig som skrev dagbok aktivt i flera år men sen plötsligt slutade, men skulle gärna fortsätta med det men av någon anledning håller det bara i sig någon dag och sen glöms det bort igen. I den här är det specifika frågor, och det kräver endast några få minuter varje dag. Dessutom är det ju spännande att varje dag se vad frågan är!

Någon annan som har en sådan här dagbok? Eller tycker det är ett roligt koncept?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar