01 januari 2016

Gott Nytt År!

Gott Nytt År!

Jag hoppas ditt 2015 var ett bra år, och jag hoppas 2016 ska bli ännu bättre!

Vårt nyårsfirande gick väldigt lugnt till. Vi var hemma och tittade på film och åt gott under dagen och kvällen. Runt 23-tiden åkte vi in till centrum. Vi hade tänkt åka till Senatstorget för att titta på fyrverkerishowen, men eftersom ganska många andra hade tänkt samma sak var det redan helt smockfullt där, så vi fick snällt gå till Salutorget istället. Tyvärr såg man knappt något alls därifrån.

Då klockan slog 12 och showen började, började också en hel del skjuta raket bland folkmassorna, något jag inte alls gillade. Så vi började långsamt dra oss därifrån för att åka hem istället. Såååå, vi såg inte alls mycket av showen. Fast det skulle vi inte gjort ifall vi stått kvar heller. Till nästa nyår får vi planera bättre!

Hemma igen var vi runt klockan 1 efter att ha åkt nattbuss hem. Skönt med en buss som går hela vägen från Järnvägstorget till där vi bor, utan att man behöver byta! Andra tider på dygnet får man snällt åka metro, och sen buss sista biten. 



Nyåret har redan i flera år varit en orosdag för mig. Inte för att det byter år eller något sånt, men jag ogillar fulla människor. Jag får nästan panik av situationer där det finns många fulla människor, och tja, nyåret är därför inte en helt lätt dag ifall man rör sig utanför sitt hem. Det andra som gör nyårsafton till en orolig dag för mig är fyrverkerierna. Visst har jag också tyckt att det är roligt att titta på, tycker det ännu också, men känner ändå att det är ganska osäkert och oberäkneligt. SPECIELLT i kombination med fulla människor. VEM skjuter raketer bland mängder av folk (är också rätt säker att det hörde till området där man inte ens fick ha egna raketer)?! Vi såg också några som tände på någon sak som sköt massa grejer, och sen ställde sig PRECIS BREDVID grejen för att sen fota rakt upp?! Jag föredrar fyrverkerishower som sköts av proffs. De är så mycket finare, och känns säkrare.

Hur firade du nyår?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar