29 december 2015

Julklapparna

Vi hade två julklappsöppningar i år. Först på julaftonen, och sen öppnade vi julklapparna vi hade åt varandra i söndags då vi kom tillbaka hem.

Hemifrån fick jag/vi mest sånt vi önskat. Våffeljärn, senaste Solsidan, godis, pengar, korsord, strumpor.


Vi fick också ett sängöverkast vi önskat oss.


Den bästa julklappen av alla var något jag nog önskat mig ett bra tag, men aldrig sagt något om. Ändå fick jag det. Iiih! En köksmaskin. SÅ kär i den!


Tidigare jular har vi inte köpt speciellt mycket alls åt varandra, för det har inte riktigt funnits pengar till det så vi har kommit överens om att inte köpa så mycket. I år hade vi lite mer pengar, så det blev lite att ta igen de där tidigare åren.

Fick bland annat en "kiwirensare" och en citrusspray-sak-grej som vi såg i något TV-program någon gång och tyckte skulle vara kul att ha. Ser framemot att hitta en användning för den! Fick också iste-smak för SodaStream, något jag förtvivlat letat efter i säkert ett år. Fick en ny datormus (min förra slutade fungera ordentligt, och det är helt omöjligt att få tag på Microsoft...), och en ny laddningssladd. Passande, för min gamla har nästan gått sönder.


Fick två böcker jag önskat mig. Mer om dagboken i ett senare inlägg!


Fick ett stativ till kameran. IIH så bra! Vi har ett från förut, men det måste man skruva på för att få ut benen på det, och det är både tidskrävande och besvärligt.


Såklart har jag ju också köpt julklappar till mig själv, hehe. Förutom det nya objektivet blev det två saker till. En kalender för 2016 från Personlig almanacka (har haft därifrån förut några gånger, men tyvärr inte 2015) var en av grejerna. Älskar deras kalendrar. Den andra grejen är något jag/vi pratat om att skaffa ett längre tag, men som inte blivit av. En 8" tablet. Under julveckan hittade jag en jag gillade, och som inte alls var så dyr. Så vi åkte iväg till Raisio och köpte en! Det var den sista i butiken, förutom exemplaret de hade framme, och personen bakom oss i kön att få service var också intresserad av den visade det sig. Så vi hade tur! Mycket nöjd med det köpet, för den är riktigt bra för det jag använder den till. Blir perfekt för resan vi ska på senare i vår!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar