23 december 2015

Julkalendrar

I början av december hade CDON erbjudande på SVTs julkalendrar. Jag bestämde mig genast för att köpa några. Det fick bli några favoriter som jag sett många gånger, och så några som jag inte gillade så mycket då de visades men som jag hört att andra gillat och som jag kände för att ge en ny chans nu då jag är lite äldre. 

Pelle Svanslös och Pettson och Findus har jag sett många gånger då jag var liten eftersom jag hade dem bandade. De hörde till sånt jag brukade titta på då jag var sjuk. Ibland annars också, förstås. Tyvärr hade jag inte riktigt alla avsnitt bandade, så då jag för något år sen såg igenom hela kalendrarna fanns det avsnitt som var mer eller mindre helt nya för mig. 

Greveholm är en annan av mina stora favoriter, men den har jag inte haft bandad så jag har inte sett den så många gånger. Den nya såg jag då den visades och jag tyckte ganska bra om den, därför ville jag ha den också så jag skulle kunna se på den igen.

Sen passade jag också på att köpa Julens hjältar och Diselråttor och sjömansmöss. Ingendera av dem tilltalade mig det minsta då de visades, så jag såg bara delar av vissa avsnitt, men jag har hört andra som gillat dem så jag kände för att ge dem en chans och har tyckt riktigt bra om dem nu! 


Vilka julkalendrar är dina favoriter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar