03 november 2015

Ny vinterjacka

I slutet av oktober åkte vi iväg till Itis en kväll för att handla lite smågrejer. Vi gjorde också en sväng in till Anttila där jag fick syn på en del vinterjackor. Ingen som föll mig i smaken. Lite längre in i butiken hittade jag fler jackor som var enstaka exemplar kvar som därför såldes billigt. Där hittade jag några jag gillade. Sen vände jag mig om och fick syn på en hel del olika jackor som alla var -40%, så jag övergav de enstaka exemplaren för att titta på de andra. 

Efter att ha testat tre olika jag gillade, och lite olika storlek av varje modell kom jag fram till vilken jag ville ha. Jag har behövt en ny "vardagsvinterjacka" ett tag eftersom min förra börjar bli lite ganska sliten. Under åren i England var det inte riktigt i fokus att skaffa en ny eftersom vintrarna inte riktigt krävde samma typ av vinterkläder.

En timme ungefär tog det för mig att välja vilken jacka jag ville ha. Hehe. Jag kan ha väldigt svårt att bestämma mig då jag ska köpa något... Speciellt om det finns flera modeller/sorter att välja mellan och som jag gillar, och det är något som kostar lite mer.

Fullpriset var 100€, men eftersom den var -40% kostade den bara 60€. Det kändes riktigt bra. Jag gillar att den är både vindtät och vattentät, att huvan är ordentligt stor, och att jackan är en lite längre modell och alltså inte kommer hasa upp och så det blir kallt. Hatar då det händer. 

Här kommer några halvdåliga bilder på den. 





Varm och skön och riktigt perfekt är vad den är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar